niedziela, 12 maja 2013

Po wizycie okulistycznej w Warszawie u prof. Prosta

10 maja bylismy na kontroli u prof. Prosta. Chodziło o skontrolowanie stanu okaz prawego które było operowane 2,5 tygodnia wcześniej. Co usłyszeliśmy to to, że oko bardzo ładnie się goi. Niestety jednak na siatkówce pojawiły się niechciane zwłóknienia, których lepiej żeby nie było. Na 17 czerwca mamy wyznaczoną operację drugiego oka i wtedy profesor zdecyduje czy musimy reagować natychmiast lub też uzna że nie ma tragedii i normalnie za pół roku poprostu poszerzamy opaskę. Siatkówka na tę chwilę przylega. 
Faza rozwoju tej choroby wyznacza sie na okres 8 miesięcy od urodzenia, stąd też ryzyko, że operacja wykonana przed tym czasem może nie przynieść oczekiwanych rezultatów. Jedank uchwycona jak najprędzej, paradoksalnie daje więcej szans na powodzenie :/.
Sama wizyta trwała dosyć długo, gdyż mieliśmy przygotowany stos pytań m.in. o inne możliwości medyczne i nie medyczne związane z leczeniem bądź też eliminowaniem negatywnych skutków ROP. Profesor rzucił nam jeden temat który z całą pewnościa opiszemy jednak potrzeba nam trochę czasu by się do tego przygotować.
Tyle ze spraw oficjalnych

A ogólnie podróż do Warszawy straszna, pod względem pogodowym. Upał przenikliwy, że Franek leżał zniszczony w podopinanym body i samej pieluszce.




Z powrotem było juz lepiej ale Franek miał już serdecznie dosyć i zamanifestował to dość dosadnie.

Przepraszamy Cię synku ale musieliśmy wkleić to zdjęcie :))





3 komentarze:

  1. Śliczny Franio! :)
    Ja też mam Frania wcześniaka. Franki fajne i silne są. :)
    Dla WAS duuużo wytrwałości i cierpliwości. Jak w tej chwili jest z oczami Frania? Widzi coś, cokolwiek?
    Wybacz, że pytam, ale rodziłaś może w Bytomiu? Bo zdjęcia po urodzeniu dziwnie znajome...

    Pozdrawiam i będę zaglądać. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Tak zgadza się rodziłama w Bytomiu. A wy kiedy tam byliście?
    A czy Franek coś widzi to niewiadomo. Mam wrażenie, że jest jakaś reakcja na światło ale ile wpada do tego oka i jak??? Operacje, które teraz przechodzi to cały cykl także długo jeszcze zejdzie zanim będziemy mogli stwierdzić cokolwiek pewnego. Fajnie, że się odezwałas :) Twój Franio widać mocarz :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak mi się właśnie wydawało, że to Bytom. :) Ja urodziłam 30.07.2012, a byłam przed porodem ponad tydzień na patologii.
      Mój Franio na szczęście uniknął poważnych powikłań wcześniaczych, mamy oczywiście rehabilitację i kilka kontroli u specjalistów przed nami.
      Domyślam się jak Wam ciężko, ale poradzicie sobie. Nasze dzieci dają niewiarygodnie duuużo siły. :))
      Mam nadzieję,że Twój Franio będzie widział cokolwiek, że będzie można mu jakoś pomóc.
      Trzymaj się Ilonko, :*

      Usuń